Пациенттерге қолдау көрсету Бөлімге өту
8 (7172) 35-13-05
Анықтама
8 (7172) 35-11-87
Сенім телефоны
gdb1_glav@mail.ru
E-mail
Нұр-Сұлтан қ.
Тәуелсіздік к. 11/1

БІЗДІҢ ДЕНСАУЛЫҒЫМЫЗДЫ НЫҒАЙТУДАҒЫ ДӘРУМЕНДЕРДІҢ РӨЛІ

Дәрумендер – организмнің қалыпты жұмыс істеуі үшін қажетті биологиялық белсенді заттар. Олар дұрыс зат алмасуға ықпал етеді, өнімділікті, төзімділікті, инфекцияларға төзімділікті арттырады. Көптеген дәрумендер организмде синтезделмейді және тек тамақпен бірге келеді.

Дені сау адамдардың дәрумендерге деген физиологиялық қажеттілігі жасына, жынысына, жұмыс сипатына, ұлттық тағамдардың дәстүрлеріне, климаттық жағдайларға және т. б. байланысты өзгереді.

Адамдар үшін дәрумендердің көзі – өсімдіктер мен жануарлардан алынатын түрлі тағамдар.

Бүгінде 20-ға жуық дәрумендер белгілі. Олардың негізгілері: В1, В2, В6, В12, РР, С, А, D, Е, К, (витаминдер латын әліпбиінің әріптерімен белгіленеді), фолий қышқылы, пантотен қышқылы, биотин және басқалар.

Витаминдерді 3 топқа бөлуге болады.

Біріншісіне В тобының витаминдері кіреді: В1, В2, В6, В12, фолий қышқылы, пантотен қышқылы, РР, биотин. Бұл витаминдер коферменттер ретінде көмірсулар, энергия алмасуына қатысады.

Екінші топ биоантиоксидант-дәрумендерден тұрады, олар оттегінің белсенді түрін бейтараптандырады. Бұл дененің су фазаларында әрекет ететін С дәрумені: Сарысуда, лакрималды сұйықтықта, өкпені түзетін сұйықтықта. Е дәрумені жасушалардың қабығында орналасқан, ол оттегінің зиянды әсеріне өте сезімтал. Сол топқа каратиноидтар, атап айтқанда бета-каротин кіреді.

Үшінші топ – прогормондар – гормондар түзілетін дәрумендер. Олардың ішінде А, D дәрумені бар.

Химиялық табиғаты бойынша барлық дәрумендер суда еритін және майда еритін болып бөлінеді.

Суда еритін дәрумендер – бұл С дәрумені және В тобының дәрумендері. Олар организмде жиналмайды және бірнеше күннен кейін шығарылады, сондықтан оларды күнделікті қолдану керек. Бұл дәрумендердің бай көзі – жемістер, жидектер, көкөністер мен шөптер, сыра ашытқысы және дәнді дақылдар.

Майда еритін витаминдер – А, D, Е және К. Олар бауыр мен май тінінде жиналады, сондықтан денеде ұзақ уақыт сақталады. Майда еритін дәрумендердің көзі – балық майы, май, кілегей, бекіре уылдырығы, сондай-ақ кейбір көкөністер.

Дәрумендердің мөлшері қыс және көктем айларында сөзсіз азаяды. Тағамдарды мұздату тағамдағы дәрумендердің концентрациясын төмендетеді. Жарықта сақтау Е және А дәрумендерін жояды, оттегімен байланыс В6 дәрумені үшін қолайлы емес.

  • 01
  • 02
  • 03
logo-ru.jpg
Ғылым мен медициналық тәжірибенің үздігі - балалар игілігіне!
Мекен-жай: Нұр-Сұлтан қаласы, Тәуелсіздік д. 11/1
Анықтама телефоны:
8 (7172)35-13-05
Сенім телефоны: 35-11-87
© Copyright 2022 site-pro.kz.